torsdag 12 februari 2009

snart

jag vill ha en ny kamera. en till tatuering. åka racerbil. utbilda mej. resa. prata ett annat språk. kunna briljera med någonting. äta långsammare. hitta hem bättre. sluta tjuvkika på författaren. skaffa en till hund. åka motorcykel genom usa. bada med valhajar. fotografera hoppande vithajar. åka på safari. ha råd att köpa fina underkläder på agent provocateur. hoppa ner i en brunn. vandra i grottor.

ja, allt kommer man ju säkert inte hinna göra i det här livet. jag får vänta på nästa. som när jag ville bli helikopterpilot och fick reda på att det kostade en mille. fint, sa jag, jag hör av mej när jag dött.

blö.

men snart kommer våren. det är alltid bra.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Äh, inget av det där är omöjligt för dig.

Anonym sa...

Om du inte har för avsikt att trilla av pinnen allt för snart - ska du nog kunna klämma in det mesta av det där och lite till under återstoden av livstiden!

Anonym sa...

anders o nollan- ni har rätt