onsdag 1 oktober 2008

lådbils-harry säger


det är bara onsdag idag men det har blivit oktober. jag minns inte om oktober är en bra månad, jag lyckas glömma varenda gång. men jag har för mej att man ligger hemma och biter på nagelbanden och luktar på tårna endel i oktober. nagelband är föresten det vidrigaste som finns tycker lådbils-harry, men har man tur, säger han, kan fötter ibland lukta som chardonnay. det är nog inte många som kan få sina fötter att lukta chardonnay, lådbils-harrys fötter är nog ganska speciella i det här sammanhanget. han säger, det är inte så många som kaxar mot en när man går runt på gatan med ett par såna fötter, men oftast låtsas dom flesta att dom inte känner mej för då kan dom få trubbel; den där snubben pratade med han med chardonnay-fötterna, vi kastar honom i finkan! och du vet, säger lådbils-harry, hade jag levt på 17000-talet hade dom huggit av mina fötter och matat grisarna med dom.


ja, så skulle det väl vara, säger jag. och nu är det oktober och det är bara att se vad det har att ge. jag önskar mej en fullt levande tigertämjare att ha i bokhyllan.

2 kommentarer:

Magnus Carlbring sa...

herr lådbilsrally: en ren fot i en ren själ kan man alltid trampa i klaveret med det säjer jag nu

loathing sa...

embryo- det har du rätt i, jag försöker säga det till honom, men han är en sån som aldrig lyssnar på någon annan, han kör lådbil och skrattar och säger nej så är det inte, SÄ HÄR ÄR DET.