torsdag 4 december 2008

familj


när man sover dåligt på natten blir man en skugga av sej själv. man känner sej otillräcklig. det är kanske därför man inte kan sova i första taget. för att man känner sej otillräcklig. jag har varit otillräcklig många gånger i mitt liv. när man har handlat en massa mat på konsum och botten på påsarna går sönder. man är hjälplös. skriker rakt ut i luften och slår knytnäven i en stolpe. pissat på stolpen har jag gjort också några gånger. i uppror. jag sov dåligt i natt. somnade ungefär när klockan ringde på morgonen.

jag har egentligen ingenting att gå upp till. jag behövs ingenstans. men jag gör det på rutin i alla fall. går upp. sätter igång med nånting. ger mej själv uppgifter. är till nytta för mej själv. jag gick ut med hunden, gav hunden mat, skulle äta frukost själv men upptäckte att det inte fanns nåt, åt lussebullar med mjölk, gjorde pilates, rökte cigaretter, ringde och klagade på en massa saker med en kompis, duschade, gick till konsum, postade ett paket, handlade. och så hände det där med botten och stolpen och hela köret. igen.


författaren har hyrt en familj. han kallar dom el paso. mamman tillverkar symaskiner. pappan gör skosulor och så bebisen. den bara är bebis. har ingen uppgift ännu. vi har mycket gemensamt jag och den där bebisen. men det har svart hår. ungefär som mitt könshår.



författaren gillar dom i alla fall. dom ska bo hos honom i utomhusförrådet en tid. över jul och så.
dom får gratis parkeringsplats hos oss också. det blev dom mycket glada för.
dom har en duva som heter frank också. han går hellre än flyger. och han är fet.


fint.
fint.
nu fes hunden.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Förstod DU att det bara är att klicka på giraffbilden om du vill se #stor bild# giraffkuk i bögröv!
[du kommer att bli besviken -det trodde man inte om giraffer]

Nollan sa...

Hunden verkar också ha nytt av att du går upp på morgonen. Och ger dig själv uppgifter. Sen kan ni ju pissa på stolpar tillsammans. Roligare om man är två kanske.

loathing sa...

gagball- okej okej, giraffer är bögar dom med. big deal. men jag ska kika, blir ju lite nyfiken.

nollan- ja det är roligare att somna två. och vakna två. men jag får alltid vara själv. själv i mörkret och tystnaden. jag har en som ligger brevid mej men han sover redan. är nån helt annan stans, i en annan värld och drömmer om två ostar till priset av en halv.