tisdag 17 mars 2009

fint

ahh vi måste stanna hemma idag. så skriker någon. och så springer man till en offentlig toalett och knuffar sej före alla andra och skriker, jag måste in jag måste in jag ska föda ett barn. och alla flyttar på sej för dom blir lite skraja och dumma och börjar fundera och medans dom står där och inte fattar ett skit slår jag mina armbågar mot dom och springer in och låser. och så skiter jag ut den där ungen rakt ner i toaletten. va fint. den flyter. den kan simma och har gälar. filken fisk!
här måste jag skriva en haiku med fem-sju-fem stavelser: Som det här huset, Finns inga lagar inom, Som sömn är jag hel.
det här skulle man lätt kunna klaga på. men då tar man en paus. kliver åt sidan. känner ödmjukhet och sätter eld på världen. va fint. det sprakar och glöder. jag har egentligen aldrig varit så här smart. förut var jag alltid tvungen att tänka efter lite. folk jag pratade med kunde fråga mej något och jag var bara tyst. efter ett tag svarade jag men då var det för sent. nu för tiden flyter allt bara på. jag vet allt, kan, kan allt, som att dra upp gardinen på morgonen och få solen som ett slag i magen, rakt igenom, genom ansiktet också, och håret. fan va fint.

4 kommentarer:

dr. No sa...

Gud så vackert! Till tack för din vackra poesi vill jag skänka några strofer från Turbonegros "Rock against Ass":

"So you better run home
Get on the motherfucking phone
it's time to rock against ass so
pick up that motherfucking stone!"

Anonym sa...

lysande som alltid när det kommer från dig

a n k i e f o n t ä n sa...

sparring gjorde mig uppmärksam. Underbar fredag artar det sig till bara därför.

Anonym sa...

dr no- yeah klart vi ska rocka!

anders sparring- tack tack. och det är också ganska fint att du tipsa om mej på din sida. det känns.

ankiefontän- va bra då :) är ditt riktiga efternamn fontän? hur känns det att heta fontän? blir man mer lekfull och rolig eller kanske mer allvarlig?