måndag 9 mars 2009

fylla & jobb

helgen är över. fyllan också. jag hade hamnat på en fest i en trång etta hos en extremallergisk magdansös. hon var skitfet och var allergisk mot ungefär allt. tvättmedel, mjölkprodokter, djur, perfym (och hon stank svett), pollen, getinstick (hon sa att hon svullnade upp som en melon men jag tycker redan hon ser ut som en), fisk och vissa trävirken. men hon sa hon trivdes ändå. det fanns ju så mycket annat i livet. som alkohol och sex till exempel. och att dansa magdans.
ja hon visade oss lite magdans men jag vart så uttråkad att jag somnade på hennes vardagsrumsmatta.

idag har jag jobbat. fick leta lite referensnummer till olika artiklar. jag tyckte jag var jätteduktig. det tyckte säkert inte mina kollegor. dom sprang runt och gjorde alla dom stora viktiga sakerna. men jag la ner mycket av min själ i att hitta dom där numrerna. sen frågade jag om jag fick ta en paus och det fick jag så jag rökte en cigg och sket på personaltoaletten. det var ingen mysig toalett att skita på.


författaren föresten. jag sa ju att han hade rymt. han är tillbaka nu. men han vill inte prata om sin tid på rymmen. det är för känsligt för honom. det är mellan honom och gud säger han.
men det är trevligt att han honom tillbaka. tryggt och fint.

Inga kommentarer: