onsdag 7 maj 2008

släktträff?

idag: sitter inlindad i en handduk på balkongen och röker cigaretter, har nyss duschat. det går en katt på taket. jag tror den är kåt för den skriker och jamar, nästan gråter. eller så är den bara rädd att den aldrig mer kommer kunna ta sej ner. det är jag också rädd för ibland. men just nu är jag inte rädd för nånting. jag ska sätta på jimi hendrix snart och knäcka en corona. författaren ringde för en stund sen och sa, vi kan väl ha släktträff någon dag. jag sa, jag har ingen rolig släkt. men det har jag, sa författaren. han har ingen riktig släkt utan han har samlat på sej en släkt med tiden. i afrika träffade han en inföding som gjorde vapen av förhud och honom gjorde författaren till sin farbror.
så det vore ju ganska kul med släktträff faktiskt.
i eftermiddag ska jag boxas.
ha en bra onsdag.
hejdå.

edit: fan jag luktar gummi.

edit: hahah, det roligaste sökordet att googla på är google.

8 kommentarer:

beerbelly sa...

Hehe låter som sköna planer för dagen. Författrens "släkt" låte klart värd att träffas. Bushman snubben får inte ha med vapen bara.
Boxning tror jag jag ska börja med eller sådan där man inte slåss på allvar men tränar likadant. Blir det eller vikter när jag flyttat klart framöver. Boxning verkar klart roligare.
Gummi luktar apa. Bättre än lortig förhud kanske iofs.
Men det vet jag inget om!
tja

Anonym sa...

beerbelly- ja, boxning är kul, det bästa är väl när man slår mot kuddar och sådär, inte rakt mot varandra, det kan bli lite för hårt.
nej lortig förhud vet inte jag nånting om heller som tur är.
ha en bra dag i solen
nu ska jag äta klyftpotatis.

Helena sa...

Katter är dumma. De går jämt på tak. Fast det kanske händer något bra på tak. tänk att vara så liten och gå upp på ett tak. Det är en bra sak. En gång ska jag också bli en katt på ett tak. Eller människa på tak, det kanske är nästan lika bra.

Anonym sa...

helena- ja, människa på tak är ungefär lika underbart kan jag tänka mej. när jag var liten klättrade jag alltid upp på tak, då låg jag bara där. sen när jag vart äldre söp jag på tak.

tIS sa...

bilen är fantastisk ful. men den har sin charm.. sådan ägare sådan bil =)

om du var en bil... skulle du vara en folka eller en amazon?

tIS sa...

jag vet inte riktigt.. kanske en bubbla eller en mini cooper.

jag skulle iallafall ha en del rostiga delar på mig.

high five½!

beerbelly sa...

Fredag :) hoppas du är ute och leker i vädret.
Ha en bra helg!

Anonym sa...

beerbelly- ja jag var ute och lekte. skön helg!