torsdag 25 oktober 2007

nu ere dax

turkosa trosor som smälter i rymden
o gud, jag älskar att stå på tunnelbaneperrongen och
känna duvor som skiter mej i nacken MITT PEKFINGER
lyfter jag i luften mot dom
HÖR UPP NU, SKÖNA DUVOR, JAG HAR NÅGONTING STORT PÅ
GÅNG, följ med mej hem, ät creps och titta på fotboll med mej,
slå mej på käften, sjung en sång för mina barn,
insvept i dike, dollartecken i pannan, jag har inget hem, jag är rik,
som en fågel sitter jag där i trädet och skiter på människor,
skrattar åt dom, äter upp deras mat, ställer mej i
en kundvagn och dansar disco.
som jack kerouac: allting tillhör mej för jag är fattig!


idag är en långsam dag.
jag längtar till helgen.
jag längtar till fyllejulhandel med andrew.
och så längtar jag till fullmåne.


okej, nu ska jag börja med en"veckans".
vaje vecka, tills jag tröttnar, kommer jag presentera
veckans bathtub art.
här är den första bilden i veckans bathtub art:





nu ska jag tvätta håret.
sen vill jag åka till stan och mingla med duvorna.
pjaaaa.

/loathing

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kräver gott kaffe på jobbet, drägligt väder när jag går ut med hunden, och slutligen kräver jag att Liverpool börjar vinna igen. Gilbert lider, när Steven Gerrard grinar illa.

Anonym sa...

Hallå loathing? Blev du så snurrig av den rosa drinken att du glömde bort att skriva finurliga små kommentarer till mig? Det gör mig orolig förstår du väl!

Anonym sa...

mitt rödvin rinner ner i halsen. tillfixad och övergiven sitter jag framför min skärm. inatt blir det dans i kundvagn och djuphet utan dess like.