måndag 17 december 2007

på kvällen

toalett på södersjukhusets smärtmottagning.


första intrycket av den här toaletten är inte bra. man låser dörren genom att trycka upp handtaget och sån teknik litar jag inte på det minsta. och inte kan man kolla att dörren är låst heller för då måste man trycka ner handdaget och då vet ni alla vad som händer.
men när man väl satt sej till rätta och gör sitt så känns det skönt.
det är lugnt på avdelningen så man kan koppla av när man sitter där.
inga spring eller ryck i handtaget som skulle kunna göra en nervös.
men jag känner när jag sitter där att jag inte kan sluta att tänka på att min läkare kanske kommer till väntrummet och ropar upp mej och det skulle inte kännas bra, det blir en slags press, skynda på. och tänk om man sitter där med skitkorven, halva ute, och så hör man läkaren ropa upp en, drar man in den igen eller trycker man ut den fort som fan?
ja, det är nog bara jag som har den problematiken, så annars är det här en riktigt bra toalett.
den har en dusch om man känner för att duscha efter att man har skitit.
och så har den smellOff-spray som känns ganska tryggt att kunna ha till hands om man behöver.
nä, betyget blir ändå tre av fem möjliga och enligt mej är det en helt okej toalett.

godnatt på er alla.
nu ska jag läsa i Candide och röka cigg i sängen.

/loathing

1 kommentar:

beerbelly sa...

Jepp låter som en helt ok toalett. Du anar inte hur många gånger jag saknat dusch .. ;)
Gonatt och sov gott.