onsdag 20 augusti 2008

det är kul att leva när sånt här händer

1. när jag hade fullt upp med att fundera på vad jag skulle vinna vid nästa mtv fashion awards fick hela elithockeylaget blåskatarr.

2. jag mötte han med fladderöron på bussen igår-han ser inte speciellt kul ut (det var bara ett litet inlägg)- och han berättade för mej: min bror kastade köttbullar på mej och jag sa, kan du inte kasta fattiga riddare istället.

3. lisa, hon som föll utför ett stup för nåt år sen och överlevde, hon brukar få min post i sin brevlåda och varje gång jag ska komma och hämta den bjuder hon på en känga whiskey och fruktsallad. hon går runt i en lila morgonrock av frote och gillar att titta på melodifestivalen, hon har en massa inspelade band från år tillbaka, hennes knähund heter Folk och ser död ut. här om dan berättade lisa för mej att hon har fått svamp i underlivet. det går inte att undvika henne, hon gillar sällskap.

4. det finns en handikappad pojke som går runt och delar ut lappar på bussarna. han jobbar åt kyrkan så lapparna han delar ut handlar mest om kyrkan och kristendomen och jesus och sånt. han är överviktig och springer runt och kallar alla för jim. när jag frågade honom vad han heter sa han jim, men jag vet inte om han heter jim på riktigt eller om jim är ett av de få ord han kan.
han är alltid i vägen för folk på bussen, när dom ska på, eller när dom ska av, jim får väja från ena sidan till den andra och hela tiden säger han, 'ööhllm fölåt' 'ööhllm fölåt' 'ööhllm fölåt' och folk förlåter honom bara för att han är handikappad.
jag brukar i alla fall uppmuntra honom och säga att han gör ett bra jobb med lapparna (även om jag inte bryr mej ett skit om kyrkan) och då brukar han slänga upp mej på sina axlar och springa iväg med mej hängandes över ryggen.

5. han är taxichaufför, får dåligt betalt, sämre betalt än en dåligt betalt svensk taxichaufför, han kommer från bosnien, i bosnien bor det farliga människor tror svenskt folk, men han är inte så farlig, han dödar getingar som vilken annan normal människa som helst, han kallar charlotte perrelli för ett magert jävla rådjurskadaver. han gillar svart kaffe och går på viktväktarna.
i oktober fyller han femtio. då blir det stort kalas. och jag är bjuden.


idag ska jag träna min hand, kissa i en burk, vara ute i solen, äta laxomelett, knulla och tvätta.
hejhej.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag minns hur jag tränade mina händer för många år sen.
Jag höll upp mina fingrar mot himmelen och sa;
-Om man gör illa snoppen på jobbet, får man skade-stånd då?
Gud skrattade bullrande och sa;
-Ungefär som musmatta... heter inte det trosskydd?
Fuck sa jag då!

Idag ska jag också vara som du.
Larma och stå i.
Ingen har sett mig sån förut.
Bara du.
Och när jag tänker på det så känns det som om...
Varför har jag inte gjort detta tidigare?

Mina grannar har bett mig släppa in och ut deras katt och mata fiskarna när dom är borta ett tag.
Då gör jag det. Jag är snäll.
Tycker du att det är fel av mig när jag inte kan låta bli att olla ner saker hemma hos dom?

Anonym sa...

babywriter- det där beror på hur man tänker. du är snäll som hjälper dom med deras katt och deras fiskar, men samtidigt passar du på att vara lite jävlig. det är helt okej tycker jag, man kan inte vara snäll utan att vara lite elak också.

Anonym sa...

Du är bra loathing.
Som stöttar mig i mitt ollande.
Du.
Kolla länken och gissa vilken Janne vi snackar om... blev det för mycket för Janne?
Vem sa det först? Till dig?
Kom ihåg. jag vet alltid allt. Fråga mig.

http://www.hockeyexpressen.se:80/Nyheter/1.1271280/jan-huokko-lamnar-leksand

loathing sa...

babywriter- jag kan ingenting om hockey egentligen.
klockan är nio och jag kan ingenting om nånting just nu. jag försökte skala potatis, men det gick inte så bra.
i och för sej så har ju det med att göra att jag inte kan arbeta så bra med vänster hand pga hundbettet.
men jag känner mej i alla fall allmänt dålig.
den där jan är också lite dålig, lämnar laget, han kan lika gärna lämna landet.
men å andra sidan går det bra rock på radion (clutch- electric worry) och ingen ska väl gå runt och göra saker man inte vill.

go kväll.

Anonym sa...

Precis loathing precis.
Som jag sa, man måste väl kunna få dricka whiskey och slicka fitta bara man inte förstör.
Det där med hundbettet vet jag inte hur jag ska förhålla mig till. Var det en hund eller "hund" som "bet" dig?
Däremot handen, är det vänsterhanden så är det väl ok om du normalt är högerhänt...annars?
Det är väl ok ändå...
Har du och din snubbe bra sex? Jag menar BRA sex? Ge honom en "svensk" [runka] honom med den otränade handen. Borde kännas jävligt skönt. För honom.

Har din kille "porrpung"?
Jag har "porrpung" [känns bara fräscht liksom] och gissa om det tog tid innan jag fattade hur man blev helt jävla ren från hår därnere utan att skära ihjäl sig...

Till sist.
Dexterboxen I är klar.
Ser ROME boxen nu.
Sen Dexter II & III.
ROME är sexig.
Man skulle ha levat på den tiden...
Najs kinky lifestyle.

p.s.
Vi -du&jag -skiter i Janne Buttplug fr.o.m. nu! Ok?

tIS sa...

en gång sa någon att de hette knurra till en kines. knulla? sa kinesen.

loathing sa...

babywriter- det var en hund som bet mej i min vänsterhand. det är bra att det är vänster, hand, men man behöver all kraft i vänster för att höger ska ta ut sin fulla rätt.
jag är både full och har rätt.
jag och min snubbe har relativt bra sex. just nu svider mitt underliv och hans penis. vi kan inte ha lika bra sex nu som förut. men det är tills vi har kollat upp varflr det svider.
nej han har inte porrpung.
jag har sagt åt honom att köpa en sån.
bara så du vet så har jag släppt janne för länge sen. han är en fis.
tyst nu.

PinnKakan sa...

*asg*
var köper man en porrpung? jag vet flera som skulle vilja ha. svar till "tacksam för svar"

ps! jag skiter i alla med buttplug...