tisdag 5 augusti 2008

flytt

först vill jag visa er mitt operationsärr, stygnen sitter kvar. herr larsson har varit en stygg pojke och kommit åt ärret flera gånger, igår på bussen också, han tvärnitade för att han glömde att stanna vid en busshållplats och jag flög framåt och slog i handen i ett säte. herr larsson är 50 år, utvecklingsstörd och busschaufför, bor granne med mej och har en schäfer.

och då kan jag också passa på att säga att jag har flyttat ihop med min kille, på prov, jag är en fri fågel av amazoonas stora djungler och jag har ingen aning om hur det här kommer att fungera, vi får inte redan efter tre månader bli som ett gift par, aldrig i livet, men hur gör man det här? jag har aldrig varit tillsammans med en kille ett längre tag, jag är ny på den här sidan av skithögen.

men hur som helst så har jag ju fått nya grannar, och det är alltid lika kul. vi har en hippie till höger om oss, han luktar kaviar och brajj. han vill att jag kommer över så han kan visa mej sementplattor han gjorde på 70 talet, han har målat på dom och varje platta har en händelse och en historia. det låter kul.


älskling i nya lägenheten

men jag vågar inte packa upp, det känns som att jag verkligen fyttat in då, jag vågar inte hänga in mina kläder i garderoben, dom bara ligger i påsarna. jag går och röker en cigg istället och tittar på när vårat partytält på tomten flyger iväg i stormen.

4 kommentarer:

Nollan sa...

Så du har blivit sambo... det kan vara lite läskigt till att börja med! Men vad händer nu med författaren, bor han kvar i gamla lägenheten eller har han flyttat till nya trakter?
Ha det bra och hoppas du/ni blir tillfreds med sambolivet :)

Anonym sa...

nollan- jag sa till min snubbe att vill du ha mej får du författaren på köpet. han bor just nu i förådet ute på tomten, nu e det inte så hemtrevligt, men vi ska isolera och göra fint åt han, lägga värme i golve å så.

Anders Sparring sa...

Din blogg börjar segla upp som en av mina favoriter (det har den i o fs varit länge).
"herr larsson är 50 år, utvecklingsstörd och busschaufför,", lysande skildrat.
Lycka till med livet i nya lägenheten.
/Anders

Anonym sa...

anders- hehe fan va kul att du gillar den. jag har glömt bort att läsa andras nu ett tag, haft mucke å göra, men jag kikar snart in. skåne har stängt men stockholm har öppet.
tack, jag hoppas jag kommer trivas.