söndag 16 mars 2008

helgen

jag överlevde den här helgen också. i fredags var jag och Z med några killar hemma hos mej och drack många flaskor vin och öl. sen var det kvarterskrogen efter det och hem till mej igen när dom stängde. i lördags söp vi och lyssnade på en trubadur som spelade, men det var bara för sorgligt dåligt och vi skrek techno techno under hela hans spelning, vilket var lite taskigt kanske, men inte mer än rätt. idag var A här och vi lagade en vegetarisk gryta som blev helt mosig och så spelade vi resident evil 4 och åt godis. imorgon är det måndag och helst av allt vill jag bara krypa in i morsans livmoder igen och inte komma ut, men jag ska försöka få en sån schyst måndag som jag bara kan. jag är skitsugen på att åka med författaren till konstiga marknader och bara köpa en massa konstiga saker. författaren vill köpa någon mask att sätta på väggen och jag sa ja gör gärna det, såna gör mej kåt. falleralleraaa! nu måste jag borsta tänderna och krypa ner under täcket i mitt rum som jag måste måla om snart. kanske för lönen i april. då blir det målarfest. godnatt.

3 kommentarer:

Nollan sa...

låter som en helt okej helg. måndagar är sällan kul, men smart att försöka göra det bästa som möjligt av det hela. mask på väggen kan vara lite skrämmande, beror på vad det är för mask kanske. en daggmask vore ju förvisso annorlunda.
cao!

beerbelly sa...

Låter sjysst ja. Afrikanska masker är coola. Finns några andra jag tänker på med men minns inte vart de kommer ifrån. Målarfest :) supa och måla .. kan gå hursomhelst. Skitsamma med måndag snart torsdag igen.
Ha dä!

loathing sa...

nollan- jo masker är skrämmande som fan, men det är det som är så upphetsande också. daggmask vore otroligt coolt. och det var länge sen jag såg en riktig daggmask, utrotade?

beerbelly- ja, väggarna kan bli lite flippade kanske om man dricker en massa, men vi får ta bärs då, det är lagom och det blir man inte så utflippad på att man börja måla konstiga saker på väggarna. längtar till torsdan. och helgen. och snart är det april också, det betyder bättre väder och födelsedagsfest!