onsdag 5 mars 2008

idag är idag

dan före veckans bästa dag. det känns som att man skulle kunna hoppa över den här dan och ha torsdag på en gång istället. men nu har jag ju inte den superkraften. jag kan än så länge bara bota mej själv från förkyling i mina drömmar på natten. idag har jag i alla fall varit ute och gått mycket. först med min egen hund. sen med Kulans doberman. där fick jag dagens armträning i alla fall. sen har jag och författaren hittat min mammas gamla barbiedocka som vi klädde på en massa kläder och författaren målade små röda prickar i hennes ansikte och sa att hon är sjuk. vi träffade Volvo och H också. Volvo har köpt en enhjuling och vi drack några bärs i solen och testade den. en sak till också: vårat nya tillskott, papegojan som författaren snodde, jag tror att den är hård i magen för den bajsar aldrig. vi har testat att ge den lite öl. och imorn är det torsdag.

4 kommentarer:

beerbelly sa...

Torsdag idag :-).
Låter som en bra onsdag. Långa promenader och träffa lite kompisar.
Papegojan .. äter den något? Andas den? Gör den inte det så vet jag varför den inte bajsar. Hoppas den bara är hård i magen.
Ha en riktigt bra torsdag nu!
Tjo

Greenchili sa...

Hjälper öl mot förstoppning och, lika viktig fråga, hur reagerade gojan på alkohol?

/Chilin

Nollan sa...

Idag är det torsdag, hoppas den har varit/är riktigt bra! Angående papegojan, äter den något? Annars kan det vara en förklaring. Och jag undrar hur mycket bajs lite öl egentligen kan generera ;)

loathing sa...

beerbelly- ja jag hade en bra torsdag. jag tränade för första gången sen jag gjorde illa foten och en kompis kom över och glodde på skräckfilm. sen drack jag lite vin och råkade tippa ner flaskan på golvet så den gick sönder i bitar. men jag har köpt mer vin idag.
ha en bra fredag.

greenchili- ja, för mej hjälper det faktiskt med öl om man är lite trög i magen. det sätter igång tarmarna. papegojan reagerade in nåt speciellt förutom att han gjorde ett försök till att sjunga, och även om det inte lät så fint så aplåderade vi!

nollan- den äter frön och kex. den är bättre i magen nu, ölen kanske hjälpte. jag vet att öl i alla fall sätter igång tarmarna så det funkar på mej. tjohej.