fredag 30 november 2007

kalaskex

när man vaknar och det ser ut såhär ute så blir man ju så jävla glad att man bara måste
kliva upp ur sängen och ta ett foto. men öppna balkongdörren gör man inte.
man står innanför och fotar ut. och det funkar ju faktiskt.
även fast vi inte har så rena rutor.


15:13

upprepningstekniken funkar även när
man handlar på snabbköpet.
man tar sina pilsner och nubbeflaskor och
springer runt i affären och gör samma sak
om och om igen.
ibland får man en käftsmäll men då blir
man bara mer motiverad.


15:15
kalaskex. vilket smutsigt ord.
jag skulle aldrig äta såna kex.


15:18
nej nu har det hänt igen.
jag borde nog inte skriva så mycket på
ett tag. kanske bara några meningar.
sen resten får jag uttrycka i bilder eller
symboler och filosofiska formler.
för jag klarar inte det här längre.
måste ta en cigg.

15:27

fan, det ligger en död humla
bredvid en binda i blommkrukan.
säsong för ingenting.
egentligen.

15:42

loffe älskar bilar.
han har ingen riktig bil men han
har fullt med plastbilar, plåtbilar,
pappersbilar, bilar han har gjort själv
av material från skogen, men hans
favorit är hans hemmanyckel som
är en bil.
när man kör in den i låset och vrider
om så låter det som att han startar
en bil.
loffe har inget körkort, men han sover
i bilar, har bilar på väggarna, på gardinerna,
i godisskålen, på huvudet, i alla jackfickor.
när han dör ska alla hans bilar
hamna i ett bankvalv och ingen ska
någonsin få tillgång till dom.


15:46
jag ska låna en bok på stadsbiblioteket
och börja studera bläckfiskar och
lära mej alla hundratals olika
sorter och vad dom har för egenskaper
och vad för vapen dom är utrustade med.
sen i framtiden kanske jag har så mycket
kunskap att jag kan bli en.
kanske inte på heltid, men att jag kan
ändra min hud och min form och
min sturktur på kroppen så att jag blir
och ser ut som en bläckfisk.
jag kan smälta in överallt.
i väggar och i skuggor.
jag ska tänka som en bläckfisk också.
skita som en, knulla som en.
då blir allt bra.









2 kommentarer:

beerbelly sa...

Händer inte så mycket idag eller :). Lycka till med bläckfisk projektet. Värsta rovdjuren..

Anonym sa...

Du bli bläckfisk? Tanken är lite läskig. Skulle du strypa folk då med dina slemmiga armar? Ioförsig tycker jag att bläckfiskar är både otroligt söta OCH läskiga. De har ju så bulliga och gulliga huvuden som ser alldeles gosiga ut och som man vill pussa på. Men armarna är obehagliga. Som om de ska linda dem runt ens hals och dra åt. Ish. Nu har jag sagt hej då till min kompis som åker till USA ett år. Det var lite jobbigt. Och ledsamt.