lördag 9 februari 2008

självhjälp

det är inte så roligt när man har blivit någonting vackert. då vill man dra upp sina pistoler ur hölsterna och skjuta hål i ölglas, i någons skosula och i ljuskronan i taket som faller ner och krossas mot golvet. då har man ställt världsordningen till rätta igen. igår var jag i alla fall på kvarterskrogen och när jag kom i dörren sa vakten, var har du ditt entourage då. jag sa, vadå har jag ett entourage. ja, sa vakten; Bäret, Snäckan, Dockan, Gummisnodden, Volvo, Hängselbyxan. jaha, sa jag, nä idag kommer jag själv, men se upp, jag är lika livsfarlig ändå, som ett korståg. jag satte mej vid ett bord och drack några glas vin och några bärs och blev mer och mer odräglig. pissar du genom munnen eller, gubbfan, sa jag till vakten, men han slängde inte ut mej. han visade istället hur man knyter en knut på persiskt vis. och så träffade jag Indianen och jag sa att jag är hans granne och han sa å vad trevligt. jag dansade lite och sen drog jag mej hemåt. dålig musik. lite folk. ähhhh, en bättre fredag kanske man kan ha, men vem fan bryr sej om det.

ikväll ska jag ut med Z och D. innan dess ska jag ta en lång promenad med hunden och syrran. kanske hålla andan i fem minuter också.

3 kommentarer:

beerbelly sa...

Låter rätt skapligt igår ändå. Cool att ta sig ut själv tycker jag. 5min låter onödigt länge men ta gärna en bild om du gör det :-).
Hoppas det blir roligare ändå ikväll!
Hörs

Anonym sa...

om jag har en halvkass fredag kan det störa mig typ asmycke
jag gillar inte riktigt dåliga fredagar eller
dåliga dagar överhuvudtaget egentligen

ibland stör det mig att jag inte är snickare också för det kan jag inte påverka hatar saker man inte kan påverka. typ som en halvkass fredag som skulle kunnat vara bättre. men what to do liksom.

Anonym sa...

jag gillar smutsiga ord